CHARACTERISTICS AND ESSENCE OF EDUCATIONAL LEADERSHIP CONCEPT: THEORETICAL DISCUSSION

Автор(и)

  • Jiexia Zhong West Ukrainian National University Автор

Анотація

.

Посилання

Zhu Gang, Zhu Libing (2022). James Spillane’s Distributed Educational Leadership Theory: Structural Connotation and Future Research Direction [J]. Foreign Education Research, 49(02). P. 17–37.

Bass, B.M. (1998). Transformational leadership: Industry, military, and educational impact. Mahwah, NJ : Erlbaum. 208 p.

Gardner, H. (1993). Frames of mind: The theory of multiple intelligences (10 anniversary ed.). New York, NY: Basic Books. 463 p.

Fullan, Michael (2001). Leading In a Culture of Change. Jossey-Bass; Revised edition. 264 p.

Hofstede, G. (1991). Cultures and organizations: Software of the mind. McGraw-Hill. 279 p.

Завантаження

Опубліковано

04-12-2024

Як цитувати

CHARACTERISTICS AND ESSENCE OF EDUCATIONAL LEADERSHIP CONCEPT: THEORETICAL DISCUSSION. (2024). ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЄВРОПИ: СТАН, ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ, 131-133. https://conference.wunu.edu.ua/index.php/iposu/article/view/473