МІЖНАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Людмила Мацук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника Автор

Анотація

.

Біографія автора

  • Людмила Мацук, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

    кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти

Посилання

UNESCO. Convention against Discrimination in Education. Paris: UNESCO, 1960. 15 р. URL: https://www.unesco.org/en/legal-affairs/conventionagainst-discrimination-education

UNESCO. World Declaration on Education for All and Framework for Action to Meet Basic Learning Needs. Paris:UNESCO, 1990. 35 р.

UNESCO, Spain Ministry of Education and Science. The Salamanca Statement and Framework For Action of Special Needs Education. Paris: UNESCO, 1994. 47 р.

UNESCO. World Education Forum, Dakar, Senegal, 26-28 April 2000: Final Report. Paris: UNESCO, 2000. 83 р.

UNESCO. Education 2030 Incheon Declaration And Framework for action towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all. Paris: UNESCO, 2015. 76 р. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233813

United Nations. Convention on the Rights of the Child. New York, United Nations, 1989. 15 р. URL: https://www.ohchr.org/en/instrumentsmechanisms/instruments/convention-rights-child

United Nations. Convention on the Rights of Persons with Disabilities and Optional Protocol. New York, United Nations, 2006. 37 p. URL:https://www.un.org/disabilities/documents/convention/convoptprot-e.pdf

Завантаження

Опубліковано

04-12-2024

Як цитувати

МІЖНАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ. (2024). ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЄВРОПИ: СТАН, ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ, 305-307. https://conference.wunu.edu.ua/index.php/iposu/article/view/562